آموزش تولید محتوا

در این صفحه می‌توانید درباره تولید محتوا و ابزار، روش، محیط و نکات آن مطالعه نمایید و آموزش‌های تولید محتوای متنی، ویدیویی و صوتی را مشاهده نمایید.

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا یعنی نوشتن، طراحی، ضبط یا ساخت هرچیزی که انسان‌ها می‌توانند درکش کنند و در بستر های مختلف منتشر می‌کنیم تا به اهدافی مثل کسب درآمد، رسانه‌سازی و … برسیم.

می‌توانید محتوایی نوشتاری یا تصویری پیرامون یک موضوع ایجاد نمایید. همچنین از آن‌ها، محتواهایی به صورت مقاله، ویدئو، پادکست یا سایر قالب‌ها، تولید کنید.

چرا باید به تولید محتوا توجه کنیم؟

محتوا بخش بزرگی از زندگی روزمره شما است. اجتناب از آن دشوار بوده؛ اما چرا به دنبال آن هستید؟ محتوا ما را آگاه می‌کند، به سؤالاتمان پاسخ می‌دهد، سرگرممان می‌کند، باعث می‌شود لبخند بزنیم، در تصمیم گیری راهنماییمان می‌کند و….

محتوا به شما کمک می‌کند، مشتری‌ها را به سمت خود جذب کنید تا مخاطبان درگیرتان شوند و لذت ببرند. همچنین می‌توانید بازدید کنندگان جدیدی به سایت خود بیاورید. درنهایت، درآمدی برای شرکتتان داشته باشید. بهتر است بگویم اگر شما محتوایی تولید نکنید، از قافله عقب خواهید ماند.

اگر می‌خواهید پس دیگر حرفی نمی‌ماند، دست به کار شوید و خود را برای تولید یک محتوای باکیفیت قوی کنید. نمی‌دانم یا شاید هم خیلی مهم نباشد که بدانم هدف شما از جذب مخاطب چیست، این که می‌خواهید خدمات و کالای خود را تبلیغ کنید یا اندیشه خود را نشر دهید، فرقی ندارد. در هر صورت شما باید مخاطب را به سایت خود کشانده و کاری کنید تا با اکراه آن را ترک کند، آن وقت است که هدف شما محقق خواهد شد.

این دقیقا همان کاری است که بزرگترین کسب و کارهای دنیا برایش نقشه کشیده‌اند و همواره در مسیرش حرکت می‌کنند. اگر می‌خواهید از غافله عقب نمانید، وقت آن رسیده با قدمی استوار سال جدید را آغاز کنید و محتوا باکیفیت بیشتری به نسبت رقبای خود داشته باشید.

انواع تولید محتوا

انواع محتوا شامل متنی، ویدیو، صوتی و اینفوگرافیک هست که محتوای متنی در وبسایت‌ها بسیار پرطرفدار هست و محتوای ویدیویی،صوتی و اینفوگرافیک در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام طرفداران زیادی دارد.

اگر می‌خواهید یک کسب و کار موفق داشته باشید باید همه نوع محتوا را تولید کنید و منتشر کنید. محتوای متنی را می‌تونید در وبسایت منتشر کنید و آن را سئو کنید و محتوای ویدیویی و … را در شبکه‌های اجتماعی خود. پیشنهاد می‌کنیم تولید محتوا را منظم هر روز یا یک روز در میان انجام دهید تا حضور خود را به دنبال کنندگاه و کاربران خود نشان دهید.